Menu

Indkaldelse til ekstraordinær i IF Lyseng Fodbold tirsdag den 16. august kl. 18

image Foto: Henrik Bjerregrav
26. juni 2022 kl. 21:39
På foreningens generalforsamling den 14. juni vedtog generalforsamlingen enstemmigt to vedtægtsændringer forslået af bestyrelsen.

Ifølge vedtægterne skal disse vedtægtsændringer dog bekræftes af en ny generalforsamling med mindst 2/3 flertal for at få gyldighed. Der indkaldes derfor til ekstraordinær generalforsamling tirsdag den 16. august kl. 18.00 i klubhuset med følgende dagsorden:

Pkt. 1.
Valg af dirigent

Pkt.2.
Forslag 1: Mulighed for at afholde generalforsamlinger elektronisk:

Vedtægtsmæssig konsekvens:
10.5. Bestyrelsen kan beslutte, at generalforsamlingen afholdes elektronisk. Bestyrelsen fastsætter de nærmere krav til de digitale systemer, som anvendes ved den elektroniske generalforsamling. Indkaldelsen
til generalforsamling skal indeholde oplysning om, at mødet afholdes digitalt og om fremgangsmåden ved deltagelsen.

Begrundelse: Forlaget er baseret på erfaringerne fra corona-nedlukningerne og vil desuden evt. kunne benyttes i fremtidige bestræbelser på at øge deltagelsen i generalforamlingerne. Der er dog ingen aktuelle planer om at afholde generalforsamlingen elektronisk, men bestyrelsen ønsker at vedtægterne giver
mulighed herfor.

Pkt. 3.
Forslag 2: Bestyrelsen foreslår, at sportsudvalg og klubudvalg nedlægges som generalforsamlingsudvalgte valg.

Vedtægtsmæssige konsekvenser:
11.1. Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal omfatte følgende punkter:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3. Aflæggelse af regnskab for det forløbne år til godkendelse og budget for næste år til orientering
4. Fastsættelse af kontingent og betalingsterminer eller bemyndigelse til bestyrelsen til fastsættelse af
samme.
5. Behandling af evt. indkomne forslag.
6. Valg:

  • Formand, jf. § 14.
  • Mindst 4 bestyrelsesmedlemmer, jf. § 14.
  • Om muligt mindst 1 bestyrelsessuppleant.
  • Formand for Sportsudvalget (udgår).
  • Formand for Klubudvalget (udgår).
  • 1 revisor

Samt (alle udgår):
14.8. Foreningen har foruden bestyrelsen to permanente udvalg: Sportsudvalget og Klubudvalget.
14.9. Sportsudvalget ledes af en formand og består i øvrigt af 1-2 bestyrelsesrepræsentanter udpeget af bestyrelsen, ansatte repræsentanter for senior, ungdom og børn samt ansat kampfordeler.
14.10. Klubudvalget ledes af en formand og består i øvrigt af 1-2 bestyrelsesrepræsentanter udpeget af bestyrelsen, ansatte repræsentanter for ungdom og børn samt ansat kampfordeler.
14.11. Begge de i § 14, stk. 8 omtalte udvalg kan efter bestyrelsens godkendelse supplere sig selv efter behov med ekstra medlemmer.

14.14 Bestyrelsen kan beslutte at honorere formanden samt formanden for Sportsudvalget og Klubudvalget (udgår) med et vederlag, hvis størrelse fastsættes af den øvrige bestyrelse.

Begrundelse: Bestyrelsen foreslår, at sportsudvalg og klubudvalg nedlægges som
generalforsamlingsudvalgte valg. Dette er primært en tilpasning til de faktiske omstændigheder. Udvalgene (indført ved seneste vedtægtsændring) har aldrig fungeret som påtænkt i eller efter corona-perioden. I praksis er funktionerne tiltænkt sportsudvalget overgået til den ansatte stab af sportsligt ansvarlige på de
regelmæssige stabsmøder (iht bl.a. DBU-licensen).

I praksis er funktionerne i klubudvalget overgået til den daglige stab samt adhoc-udvalget omkring Café Ræven, hvor der nu yderligere bliver tilknyttet en caféansvarlig med bl.a. ansvar for at udvikle videre på det sociale liv i klubhuset sammen med de frivillige.

Pkt. 4.
Evt.

Information om cookies. Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikke videre på siden, accepterer du vores brug af cookies
Luk