Profil

IF Lyseng Fodbold er med over 1600 medlemmer Jyllands største fodboldklub og en af de 10 største klubber i Danmark.

*Siden 2018 omfatter tallene kontingentbetalende medlemmer i mindst tre måneder som indberettet til Centralt ForeningsRegister (CFR).

Klubben er beliggende i Højbjerg i det sydlige Århus, og er stiftet i 1970 som en sammenslutning af Holme IF og Kragelund IF.

IF Lyseng dækker primært lokalområdet dækkende postnummeret 8270 Højbjerg, skoledistrikterne Skåde, Kragelund, Holme og Rundhøj samt byområderne Skåde, Højbjerg, Holme og Rundhøj. Men også spillere fra øvrige byer i Århus Syd og andre dele af kommunen spiller i klubben. Dette blandt fordi der er et godt miljø i klubben, og samtidig har klubben den grundholdning, at der skal være plads til alle – både elite og bredde. Det vil sige, at uanset om man har høje ambitioner, eller blot spiller for hyggens skyld, er man lige velkommen.