Kontingent

Kontingentet som medlem af IF Lyseng Fodbold giver dig mulighed for at deltage i træning året rundt, oftest flere gange om ugen, samt mulighed for at deltage i masser af stævner og kampe. Vi udvikler hele tiden på vore tilbud.

Kontingentet er i 2024 fastsat til nedenstående takster (revision følger efter generalforsamlingen den 19. marts 2024).

Der opkræves kontingent to gange om året, henholdsvis forår og efterår. Kontingentsatserne dækker udendørs træning såvel om sommeren som om vinteren på IF Lysengs kunstgræsbane. Indendørs træning om vinteren i Lyseng Idrætscenter eller Aarhus Efterskoles hal er med virkning fra 2024 inkluderet i prisen for de hold, som har indendørs banetid.

Hvis du indmelder dig midt i sæsonen eller efter sæsonen, yder systemet automatisk en kontingentrabat, som dækker frem til næste kontingentopkrævning.

Træningstider fra april-november og november-marts fastlægges og meldes ud i så god tid som praktisk muligt. Det vil af praktiske og pladsmæssige grunde ikke altid være muligt at tilbyde samme dage og tidspunkter året rundt.

Vore hold deltager i masser af kampe og stævner. Stævner og kampe i regi af DBU Jylland/DBU er som hovedregel inkluderet i kontingentet. Deltagelse i private stævner og holdture vil typisk kræve en ekstra betaling for de spillere, som ønsker at deltage.

Kunstgræskontingent

IF Lyseng er i 2024 i slutspurten med at rejse penge til et ekstra kunstgræsanlæg på og ved siden af den nuværende opvisningsbane. Aarhus Kommune har bevilget halvdelen af anlægssummen, men IF Lyseng skal selv finansiere resten af anlægget. Når foreningen får ekstra kunstgræsplads året rundt, kan vi tilbyde bedre rammer til alle vore hold og medlemmer.

Bestyrelsen forbeholder sig muligheden for at bede vore medlemmer om et ekstraordinært kunstgræskontingent i størrelsesordenen 500 kr. i løbet af 2024, hvis det er nødvendigt for at nå det sidst stykke i mål med et helt nyt kunstgræsanlæg.

Kontingent til Lyseng Talent 2024

Fritidspas

Aarhus Kommune tilbyder fritidspas til foreningsaktiviteter for børn og unge under 18 år, hvis forældrenes indkomst er under den af kommunen fastsatte indtægtsgrænse. Hvis du er berettiget til fritidspas, betaler Aarhus Kommune de første 1.500 kr. af dit årlige kontingent til IF Lyseng Fodbold. Læs her, hvordan du  søger om et fritidspas til børn under 18 år.

Har du spørgsmål vedr. kontingent, er du velkommen til at skrive til henrik@lyseng.dk.

2024 2024

Passivt medlemskab* 100,00 100,00

Senior Kvindeliga (AGF)**
 U16 eller U19 Liga Piger (AGF)**

*Passive medlemmer har ikke adgang til selve idrætsudøvelsen, men er stemmeberettigede og valgbare til bestyrelsen
**U16 og U19 Liga AGF samt administrationsbidrag Kvindeliga (AGF), vedrører Lyseng-piger der er udtaget til U16 Liga, U18 Liga eller Kvindeligatruppen i AGF-samarbejdet. Kontingentet for U16 og U19 Liga går til AGF.
*** Lyseng Gåfodbold er under etablering. Gratis deltagelse i foråret 2024 takket være et opstartstilskud fra Aarhus Kommune.